Θέλω να βάλω τζαι γω το διπλοσέλινον μου πάσσε τούντο θέμα. Ο λόγος που δικαιούμαι εν πολλά απλός: Την εκπομπή δείχνει την το χαζοκούτιν μου. Κάθε 20 λεπτά η τηλεπαρουσιάστρια υποχρεούται (όπως μας είπεν τις προάλλες) να πιέννει σε διαφημιστικό break. Τζείντο πεντάλεπτο του break, το σαλόνιν μου γεμώνει ευγενικές υποδείξεις τζαι κόντρα παναήρκα για να γοράσω το τάδε απορρυπαντικό, την τάδε οδοντόκρεμα, τον τάδε χυμόν. Το κανάλιν δηλαδή πκιερώνεται για να παίζουν ομπρώς στα μμάδκια μου τούτες ούλλες οι “ευγενικές υποδείξεις”. Άρα, ότι παίζει πρίν τζαι μετά τις υποδείξεις εν για να γεμώνει η ώρα, τζαι για να μείνουν τα δικά μου μμάδκια κολλημένα για τζείντο χρυσόν πενταλεπτάκι (ανα 20λεπτό). Για να μείνουν τα μμάδκια μου κολλημένα, πρέπει να μου αρέσκει το πριν τζαι το μετά. Ουσιαστικά αν δεν μείνουν κολλημένα, εν θα πκιερώνεται κανένας. Άρα εξαρτάται που μέναν, τζαι άρα ππέφτει μου τζαι λόος. Τωρά που ανακαλύψαμεν ξανά την τασσιηνόπιτταν, θέλω να τα ξηάσετε τούτα ούλλα τζαι να πάμεν στο πραγματικόν θέμαν του ππόστ.
Ο τίτλος με τον οποίον διαφημίστηκε η εκπομπή ήταν:
“Ομοφοβία στην Κυπριακή κοινωνία”.
Ο πραγματικός τίτλος της εκπομπής ήταν:
“Ομοφοβία σε Κυπριακό στούντιο (και παρεπιπτόντως, ας συζητήσουμε για 60 λεπτά την ρίζα της ομοφυλοφιλίας)”.
Θέλεις να κάμεις εκπομπή για την ομοφοβία κύριε? Με γειά σου με χαρά σου. Θέλεις να έσσιει τζαι ππάνελ? Πάρα πολλά λογικόν! Με ποιόν κριτήριο δκιαλέεις ποιός εννα έσσιει λόον σε τέθκοιαν εκπομπή? Ελάτε να δκιαλέξουμεν μαζίν τα άτομα που θα καταρτίσουν ένα ππάνελ μιας εκπομπής με θέμα την ομοφοβία:
Πρώτα πρώτα θέλουμεν έναν εκπρόσωπον των ΛΟΑΤ. Αυτονόητον τζαι πολλά λογικόν, μιας τζαι εν ενάντια στην δική του κοινότητα που στρέφεται η ομοφοβία.
Ύστερα θέλουμεν τζαι έναν νομικόν. Η ομοφοβία εν μάστιγα τζαι έσσιει επιπτώσεις σε πολλούς τομείς τζαι έσσιει τζαι νομικές πτυχές, άρα εν καλόν να ακουστούν τζαι τούτες.
Φέρε τζαι έναν ψυχολόγον/ψυχίατρον. Για ποιόν λόγο όμως τον φέρνεις? Αν είναι για να μου εξηγήσει τι σημαίνει ομοφοβία, ποιές είναι ομοφοβικές συμπεριφορές, τζαι να προτείνει στα ομοφυλόφιλα άτομα τρόπους αντιμετώπισης της ομοφοβίας που τυχόν βιώνουν τζαι τρώει τους την ψυσσιή τους, πολλά καλά κάμνεις τζαι φέρνεις τον. Πρόσεξε όμως!! Η εκπομή έσσιει θέμα την ομοΦΟΒΙΑ είπες μου! Όι την ομοΦΥΛΟΦΙΛΙΑ! Εάν ο ψυχολόγος/ψυχίατρος σου έν τζαμέ μόνο για να εξηγά του κόσμου ήνταμπον η ομοφυλοφιλία τζαι πόττεν ξεκινά, κάπου πιάνει μιαν άλλη τροπή η συζήτηση τζαι σιγά σιγά η εκπομπή σταματά να κεντράρει πάνω στο υποτιθέμενο θέμα της.
Τζαι φυσικά πως μπορεί να λείπει το πρόσωπο που εκατήντησεν το Πασπαρτού κάθε εκπομπής με ομο-θεματολογία.. ο εκπρόσωπος της εκκλησίας?! Αφους είπαμεν ότι έμμεσα πκιερώνω τζαι γιώ το διπλοσέλινον μου στην φτηνή ποπ της Ελίτ, εννά το δώκω τζαι δαμέ σχετικά με τον ρόλο θρησκευτικού εκπροσώπου σε εκπομπή με θέμα την ομοφοβία. Πραγματικά, εκτός τζαι αν το εν λόγω Πασπαρτού ήταν τζαμε αποκλειστικά σαν εκπρόσωπος τον ομοφοβικών τζαι μόνο, εν βλέπω άλλον λόγο γιατί να ήταν καλεσμένο, που την στιγμή που παίρνουμε σαν δεδομένο ότι η θρησκεία που εκπροσωπούσε το Πασπαρτού πρεσβεύει την ομοφοβία. Δηλαδή, για να πιάσω τζαι γώ τούντο κκόνσεπτ, εν σάννα τζαι εκάμναμεν εκπομπή για τον ρατσισμό στην Αμερική, τζαι εκαλέσαμεν τζαι έναν εκπρόσωπο της Κου Κλουξ Κλαν για να έσσιει τζαι τζείνη η γνώμη εκπροσώπιση, σωστά?
Τωρά που ολοκληρώσαμεν το ππάνελ, ας προχωρήσουμεν με το show μας! Έννεν η πρώτη φορά που γίνεται εκπομπή με τούντο θέμα σε κυπριακό κανάλλιν, αλλά δυστυχώς τζαι τούτη την φορά παρόλες τις προσδοκίες τζαι τις φιλότιμες προσπάθειες της παρουσιάστριας τζαι κάποιων που τους αθρώπους του ππάνελ, η εκπομπή ακολούθησεν το ίδιον απαράλλαχτον φόρματ με ούλλες τις προηγούμενες:
1. Ξεκινούμεν για να μιλήσουμεν για την ομοφοβία
2. Καλησπερίζουμεν τζαι στο καπάκι φκάλλουμεν ένα ΛΟΑΤ άτομο με πλάτη στον φακό / μοζαϊκ στο πρόσωπο / αλλοιωμένη φωνή τζαι λαλεί μας μιαν ιστορία που είτε θλίβει μας, είτε shockάρει μας είτε τζαι τα δκυό.
3. Μιλούμεν του νακκουρίν τζαι κάμνουμεν γκριμάτσες λύπησης τζαι κατανόησης, τζαι στρεφούμαστεν στο ππάνελ.
4. Αφού το ΛΟΑΤ άτομο είπεν κάτι σχετικό με ομοφοβίαν που εβίωσεν, προχωρούμεν να συζητήσουμεν την ομοφοβίαν.
5. Σπαταλούμεν το υπόλοιπον της εκπομπής αναλύοντας τα εξής 2 θέματα: “Ομοφυλόφιλος γενιέσαι ή γίνεσαι?” και “Είναι αμαρτία η ομοφυλοφιλία?”. Στο ενδιάμεσο πάμε σε διαφημιστικά breaks, τζαι απαντούμεν τζαι κανέναν τηλέφωνο που, αν είναι σχετικό με το θέμα δίνουμεν τον λόγο στο Πασπαρτού (αν δεν διακόψει που μόνον του off-queue) για να απαντήσει, αντί σε έναν που τους άλλους τρείς που σίουρα εν νάκκον παραπάνω που το ππιριλλίν τους η απάντηση. Υπόψην πως παρόλο που το θέμα εν η ομοφοβία (remember?) θα πιάσει τζαι ο κάθε κεντικελένης ομοφοβικός που κάθε γωνιά της Κύπρου να πει την ομοφοβική του άποψη (π.χ στην τελευταία εκπομπή ακούσαμεν πως “η ομοφυλοφιλία μας πληγώνει ιδιαίτερα εμάς τους άντρες” - τζαι είδαμεν τζαι τον εκπρόσωπο της Αξέπτ να κάμνει υπεράνθρωπες προσπάθειες να παραμείνει ψύχραιμος τζαι σοβαρός μετά που τουντην δήλωση).
6. Κλείουμε την εκπομπή μας με κάποιο απαισιόδοξο συμπέρασμα, συνήθως σχετικό με την κλειστόμυαλοσύνη της κυπριακής κοινωνίας, και λέμε πως τα πράγματα δεν θα αλλάξουν.
Ναι.. τζαι? Για την ομοφοβία πότε ακριβώς εννα μιλήσουμε είπαμε?
Καταλαβαίνω ότι ο κόσμος πρέπει να λαμβάνει ενημέρωση για το θέμα. Πως για να δεκτεί την ομοφυλοφιλία τζαι να σταματήσει να εν ομοφοβικός, πρέπει πρώτα να καταλάβει τι εν η ομοφυλοφιλία. Όμως ρε κουμπάρε, εν ημπόρεις να προσπαθείς να μορφώσεις τον κόσμο πας στο θέμα τζαι ταυτόχρονα να έσσιεις τζαμέ τζαι το Πασπαρτού να φκάλλει του κόσμου την ομοφοβίαν τζαι μετά να πετάσσει τζαι έναν “εγώ έν τζαι! Εν με αγάπη που τα λέω τούτα!” Μα τι να την κάμω την αγάπη σου Πασπαρτούδιν μου, αμα πουπίσω της πρεσβεύεις το μίσος τζαι την περιφρόνηση? Γίνεται να μου λαλείς σιόρ (με αγάπη) πως κάποια αγόρια εφορούσαν σκουλαρίτζια μακριά τζαι άρα ήταν θυληπρεπή τζαι άρα ήταν γκέη? Οξα γίνεται να μου λαλείς (με αγάπη πάλε) πως κάμνουν τους γκέης ΕΤΣΙ χάρην που αφήνουν τους ακόμα τζαι να κοινωνούν?! Γίνεται σαν μιλούμε για την ομοφοβία να πετάσσεις (με πολλήν αγάπη πάντα) τζαι έναν “είναι φυσικά παρεμφερές θέμα και η παιδοφιλία”?!. Χαλόου?!?! Ήρταμεν να μιλήσουμεν για την ομοφοβία τζαι κάμνεις τον πλέον ομοφοβικόν συλλογισμό συνδέοντας πλαγίως την ομοφυλοφιλία με την παιδοφιλία!!! Κάμνεις ομοφοβικήν δήλωσην on air! Με πολλήν αγάπην!! (Άσχετο φυσικά πως οι πλείστοι παιδόφιλοι εν ετεροφυλόφιλοι!) Δηλαδή για να το πιάσω τζαι τούντο κκόνσεπτ, με πολλήν αγάπην τζι εγώ, εν σάννα τζαι κάμναμεν εκπομπή για τον ρατσισμό στην Αμερική τζαι επετάχτηκες τζαι είπες “είναι φυσικά παρεμφερές θέμα και η εγκληματικότητα στην πόλη της Νέας Ορλεάνης!” Με έτσι μπηχτήν (νομίζω εν innuendo που το λέουν) προσπαθείς να διασύρεις ούλλους τους ενήλικες ομοφυλόφιλους που συνάπτουν συναινετικές σχέσης αγάπης, κατανόησης τζαι σεβασμού! Σόρρυ α, παρεξήγηση! Ενόμιζα πως η εκπομπή είσσιε σκοπό να καταδικάσει την ομοφοβία. Μy bad! Μάλλον ήταν πιο ανοιχτή η ερμηνεία του θέματος “Ομοφοβία στην Κυπριακή κοινωνία” απ’ότι ενόμιζα, τζαι ο καθένας εμπορούσεν να το εκλάβει τζαι να κάμει το ‘σκέφτομαι και γράφω’ του όπως ήθελεν?
Τζαι πάμεν στο διπλοσέλινον. Ναι, να ενημερωθεί ο κόσμος, αλλά να προχωρήσουμεν τζαι νάκκον πάρακατω ρε παιδκιά! Εν τζαι γίνεται σε κάθε εκπομπή που έσσιει κάποιο θέμα για την ομοφυλοφιλία ή κάτι παρεμφερές να τρώμεν ούλλο τον χρόνον μας να καταλάβουμεν αν γενιέσαι ή αν γίνεσαι ομοφυλόφιλος! Τα πράματα εν πολλά απλά:
Αφού ακόμα τζαι το Πασπαρτού ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι τούτοι οι αθρώποι υπάρχουν εν καταλάβω γιατί πρέπει να κάθονται να συζητούν αν εγεννηθήκαν ή αν εγίναν γκέη! Το αν τους δέχεται ή όι ο καθένας, εν προσωπική του υπόθεση, τζαι εν δικαίωμα του να εκφέρει την άποψη του, αλλά ως τζαμέ! Είτε σου αρέσκει είτε όι, υπάρχουν, τζαι που την στιγμή που η ομοφυλοφιλία αποποινικοποιήθηκε (κκούχχου-κκούχχου: Αμπελοπούλλι-gate (Υποψήφιος δήμαρχος Λεμεσού) ) εν έσσιει σημασίαν ήνταλος φκαίνει κάποιος γκέη. Για να καταλάβουμεν το κκόνσεπτ, στην εκπομπή για τον ρατσισμό στην Αμερική, εν θα φάμε τα τρία κάρτα της ώρας μας για να προσδιορίσουμε πιο ακριβώς χρωμόσωμα ευθύνεται για τα διαφορετικά χρώματα δέρματος!
Εν υπάρχει κανένας αληθινός τρόπος να απαγορεύσεις σε πολίτη τούντης δημοκρατίας να έχει ομοφυλοφιλικές σχέσεις. Μέσα στο "αληθινός", εν συμπεριλαμβάνω την βία τζαι τον συναισθηματικό εκβιασμό, τα οποία η εκπομπή είσσιε σκοπό να καταδικάσει, είπαμεν. Είτε σου αρέσκει είτε όι, οι ομοφυλόφιλοι υπάρχουν, και έχουν το νομικό τζαι ανθρώπινο δικαίωμα να είναι ομοφυλόφιλοι. Δεν έσσιει καμιάν απολύτως σημασία, εαν εγεννηθήκαν έτσι, ή αν ετρώαν ούλλοι την ίδια μάρκα φρουτόκρεμα που εδημιούργησεν μια μοναδική μετάλλαξη που τους έκαμεν gay! Τούτη η συζήτηση για την ρίζα της ομοφυλοφιλίας εν λλίον ετεροχρονισμένη που την στιγμή που αποποινικοποιήθηκε η ομοφυλοφιλία! Αν είχατε ανησυχίες για το αν υπάρχουν (ναι, επειδή υπάρχουν/υπήρχαν τζαι άτομα που αμφισβητούσαν την ύπαρξη τους – ξέρεις εσύ, όπως μπορείς να αμφισβητήσεις την ύπαρξη του οξυγόνου..?) τζαι πόθθεν επροήλθαν τούτοι οι αθρώποι, έπρεπε να τις εκάμνετε (είτε μου άρεσκε είτε όι) τον τζαιρό που ήταν να αποποινικοποιηθεί! Που την στιγμή που τούτο έγινε τζαι οι ομοφυλόφιλοι αναγνωρίζονται που την μόνη πραγματική τζαι πρακτική αρχή που μας διοικεί, δηλαδή που το Κράτος, οι ερωτήσεις που έπρεπε να κάμνετε εν άλλες:
1. Έχουν οι γκέης τα ίδια δικαιώματα με τους υπόλοιπους πολίτες της δημοκρατίας? Μπορούν δηλαδή να ολοκληρώσουν τις σχέσεις τους τζαι να κατοχυρώσουν νομικά τα δικαιώματα τους ως ζευκάρκα όπως τζαι οι στρέητ?
2. Είναι καλυμμένοι νομικά που λεκτικές ή σωματικές επιθέσεις εναντίον τους λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού τους?
3. Είναι καλυμμένοι νομικά που την προκατάληψη εναντίον τους λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού τους?
4. Οταν φκαίνει ο καθένας τζαι ασκεί ρητορική μίσους εναντίον τους, εμείς μπορούμεν να κάμουμεν κάτι (νομικό ή πρακτικό) για τούτο?
Επίεν τζαι το διπλοσέλινον τζαι άλλα ψιλά εν βαστώ. Που την στιγμή που η απάντηση σε ούλλες τις πιο πάνω ερωτήσεις εν ΟΙ, τότε τούτη η μερίδα του πληθυσμού ζιεί σε δεύτερην μοίραν.
Τζαι τούτο εν όντως θέμα. Όι μόνο για εκπομπή.
Με εκτίμηση,
Η Marmite της KillaFlava
P.S: τζαι κάτι που τον ομώνυμο δίσκο
P.S 2: Η λέξη "ομόφυλοι" έννεν έτσι που χρησιμοποιείται, τζαι ο "Γιώργης" τονίζεται έτσι.
παντως χαρας την υπομονη του Γιωργη... αν ημουν εγω ηταν να τους παρει τζιε να τους σηκωσει ουλλους τους με τζιντο ππαννελ!!
ReplyDeleteεν εχουμε υποθεση!
pantws an epiennes esi se kanena pou touta ta panel itan na evroume j emeis swtiria. ksereis ti laleis j eisai polla panw sto thema!voithiste lio jin ton gerimo to giorgi
ReplyDeleteΧα εκαρτέρουν να κάμετε ποστ για τούτη την εκπομπή.
ReplyDeleteΕυτυχώς εθυμήθηκα το κανένα μισάωρο πριν τελείωσει τζαι έτσι εν είχα την ευτυχία (νοτ) να τη δω ούλλη. Τζίνο που εκατάλαβα εγώ εν ότι παραπάνω επροωθήσαν την ομοφοβία με τις βλακείες που ελαλούσαν. Το γιατί εκάλεσε/επιασέ τηλέφωνο τους παπάες αδυνατώ να το καταλάβω ως σήμερα. Αναρωτιούμε πως της ήρτε να κάμει έτσι θέμα που τη στιγμή που εν εχτός του πλαισίου δυνατοτήτων της.Θα εμπορούσε να είχε γινει κάτι πολλά ωραίο αλλά εν έγινε.
Ενιξέρω πως ενα λυθεί το πρόβλημα της ομοφοβίας αλλά νομίζω πως με τις ίσιες κουβέντες εν καταλάβει η Κυπριακή κοινωνία. Ίσως να πρέπει να περάσει ασυνείδητα, μέσα που μια γενική στροφή των ανθρώπων της κουλτούρας (θέατρου, συγγραφέων κλπ)προς τούτη την κατεύθυνση. Μπορεί ναν και μαλακείες που λεω.
άρεσέν μου ειδικά τζιαμέ που λαλείς ότι "Ναι, να ενημερωθεί ο κόσμος, αλλά να προχωρήσουμεν τζαι νάκκον πάρακατω ρε παιδκιά! Εν τζαι γίνεται σε κάθε εκπομπή που έσσιει κάποιο θέμα για την ομοφυλοφιλία ή κάτι παρεμφερές να τρώμεν ούλλο τον χρόνον μας να καταλάβουμεν αν γενιέσαι ή αν γίνεσαι ομοφυλόφιλος! Τα πράματα εν πολλά απλά:
ReplyDeleteΑφού ακόμα τζαι το Πασπαρτού ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ότι τούτοι οι αθρώποι υπάρχουν εν καταλάβω γιατί πρέπει να κάθονται να συζητούν αν εγενηθήκαν ή αν εγίναν γκέη!"
Πιστεύκω τζι' εγώ ότι υπάρχει σοβαρή ανάγη να επικεντρωνόμαστε στο ΓΙΑΤΙ υπάρχει ομοφοβία παρά στο γιατί υπάρχουν ΛΟΑΤ άτομα. Τζιαι τούτο εν κάτι που υπάρχει ανάγκη να γίνεται για ούλλα τα θέματα που αφορούν διακρίσεις (σεξισμός, ρατσισμός κ.ο.κ.) Δηλαδή, παρά να εξαντλούμε τις προσπάθειές μας στο να παραθέτουμε έρευνες που να αποδεικνύουν ότι η ομοφυλοφιλία είναι βιολογικό φαινόμενο ας πούμε, ή ότι η αμφιφυλοφιλία είναι υγιής κατάσταση κοκ, να επικεντρωνόμαστε στο να εξηγούμε γιατί υπάρχει ομοφοβία/ biphobia κοκ. Να εντοπίσουμε δηλαδή τις ρίζες του προβλήματος και να εστιάσουμε εκεί τον πολιτικό μας λόγο. Να δείξουμε όχι (μόνο) ότι η ομοφυλοφιλία/ αμφιφυλοφιλία/ κοκ είναι υγιείς καταστάσεις, αλλά ότι οι δυσμενείς διακρίσεις είναι άρρωστες καταστάσεις, οι οποίες μας εμποδίζουν όλ@, συμπεριλαμβανομένων κι όσων τις ασπάζονται/ ασκούν, να είμαστε πιο ολοκληρωμένα άτομα τζιαι να αντιλαμβανόμαστε πιο πολύπλευρα τις σεξουαλικότητές μας, στην περίπτωση της ομοφοβίας.
τζιαι τούτο γιατί η άγνοια εν ένα κομμάτι του προβλήματος των διακρίσεων, αλλά τζιαι μια καλή δικαιολογία για όσ@ τις ασκούν τζιαι εμείς εν θα έπρεπε να τους διούμε τόσο εύκολα τούντο άλλοθι. Τζιαι κακά τα ψέμματα, σήμερα τα πράματα έννεν όπως πριν 50 χρόνια ας πούμε, ούτε όπως πριν 20. Σήμερα υπάρχει πληθώρα πληροφοριών τζιαι εύκολη πρόσβαση σε αυτές (τουλάχιστον στο δυτικό κόσμο). Η άγνοια εν μια δικαιολογία που εν θα έπρεπε να ήταν δικαιολογία σήμερα. Ενημέρωση υπάρχει. Ναι, πολλές φορές εν προβληματική τζιαι ελλιπής τζιαι γι' αυτό δουλεύκουμε τζιαι σε τούντον τομέα. Αλλά το πρόβλημα έσσιει βαθύτερες ρίζες. Πολλές φορές εξηγάς σε κάποι@ κάποια πράματα, αλλά εν δύσκολο να τα αποδεκτεί. Για τούτο εν φταίει η έλλειψη ενημέρωσης (αφού τ@ ενημέρωσες), αλλά η άρνηση να αποδεκτούμε κάποιες καταστάσεις, λόγω του ότι νοιώθουμε (εμάθαν μας να νοιώθουμε) να απειλούμαστε που αυτές. Εμάθαμεν να επιτελούμε ρόλους τζιαι νοιώθουμε ανασφάλεια χωρίς αυτούς, γι' αυτό προσκολλούμαστε σε στερεότυπα. Νοιώθουμε ότι απειλείται η αρρενωπότητα/η θηλυκότητα/ η ετεροφιλικότητα/ κοκ μας. Ζιούμε σε ιεραρχικές κοινωνίες, όπου υπάρχουν προνόμια τζιαι περιθώρια. Ταυτιζόμαστε τζιαι προσκολλούμαστε στα προνόμιά μας γιατί μέσω τους αποκτούμε εξουσίες. Έτσι, φοβούμαστε, μισούμε, νοιώθουμε να απειλούμαστε που την έλλειψη προνομίων τζιαι we project τις φοβίες μας στο "άλλο," στα άτομα που δεν έχουν τούντα προνόμια.
ReplyDeleteτούντα προνόμια όμως βασίζονται σε φαντασιακές (imaginary) ταυτότητες. Όπως το 'έθνος' εν ένα φαντασιακό που μας δημιουργεί την αίσθηση της ταυτότητας έναντι στους "απ'έξω" (που τα σύνορα του έθνους) αποκλείοντας όσ@ εν εκτός συνόρων, έτσι τζιαι η ετεροκανονικότητα εν μια ακόμα φαντασιακή ταυτότητα που μπορεί να υπάρξει μόνο σε αντιπαράθεση με κάτι άλλο. Οπότε το 'άλλο' γίνεται "απειλή" προκειμένου να μπορεί να διαμορφωθεί η ταυτότητα του εαυτού. Τζιαι κάπου δαμέ έγκειται η σχιζοφρένεια τούντης κατάστασης: ο 'εαυτός' μισά το 'άλλο,' περιθωριοποιεί το τζιαι θέλει να το καταστρέψει. Αν το καταστρέψει όμως, καταστρέφει παράλληλα τζιαι τον εαυτό, αφού ο εαυτός υπάρχει μόνο στην αντιπαράθεσή του με το 'άλλο.' Γι' αυτό εν το καταστρέφει, αλλά περιθωριοποιεί το τζιαι καταπιέζει το - εν ο μόνος τρόπος για να διατηρήσει ο εαυτός τη δική του ταυτότητα. Μια ταυτότητα που όμως είναι μόνο φαντασιακή. Εν γι' αυτό που εν σημαντικό να εστιάσουμε στο πόσο καταστροφικές εν οι διακρίσεις αντί να αναλωνούμαστε στην ύπαρξη του 'άλλου.' Ο φοβικός εν αγνοεί το 'άλλο,' αφού αντιλαμβάνεται τον εαυτό του μέσα που αυτό, αλλά καταπιέζει το άλλο για να διατηρήσει την ταυτότητά του. Τζείνο που χρειάζεται οπότε εν εν να κατανοήσει το 'άλλο,' αλλά να κατανοήσει το φαντασιακό της δικής του ταυτότητας προκειμένου να αγκαλιάσει τα πολλαπλά 'άλλα.' Τζιαι για να γίνει τούτο πρέπει να αντιληφθεί ότι εν απειλείται που τα 'άλλα,' αλλά ότι η φαντασιακή του ταυτότητα στερεί του (του ίδιου του εαυτού) την ποικιλομορφία τζιαι την ολότητα.
XALLOW PAI8TIA, ZOUME KUPRO POU OI AN8RWPOI PISTEUKOUN OTI H GYNAIKA PREPEI NA MHN DOULEUKEI TZAI NA EINAI SPITI NA GENNA KOPELOU8TIA
ReplyDeleteTZAI PERIMENETE NA EINAI ANYKTOI SE TOUTO TO 8EMA;
Ένα τηλεφώνημα προς το τέλος, που τον πατέρα με τα δύο αγόρια, ήταν πολλά ελπιδοφόρο πιστέυκω.
ReplyDeleteΠραγματικά ήταν κρίμα έτσι όπως εξελίχθηκε η κουβέντα γιατί εν τόσο έντονο και πολυδιάστατο το πρόβλημα της ομοφοβίας στην Κύπρο και ελάχιστα το αγγίξαν, ακριβώς επειδή ασχοληθήκαν με εχτός τόπου και χρόνου πράματα. Φαίνεται ότι έχει καλές προθέσεις η παρουσιάστρια αλλά κάπου το χάνει.
Οκ ακούσαμε τις αποψείς της εκκλησίας για την ομοφυλοφιλία τόσες φορές. Εμπεδώσαμε τες. Αν το θέμα μας ήταν πώς θα εξασφαλίσουμε την 'αιώνια βασιλεία των ουρανών', θα ήταν πολύ χρήσιμη η κυρία θεολόγα να μας πει τις πιθανότητες μας σύμφωνα με τις αμαρτίες μας.
Γίνεται τωρά να γίνει μια συζήτηση χωρίς την εκκλησία? Ένεν ο αντίλογος.
Ίσως θα ήταν καλό να εστέλλαμε που ένα ήμεηλ στην Ελίτα.
Ο Γιώργης μια χαρά ήταν όσην ώρα τον αφήναν να μιλήσει. Για να απαντήσει σε κάθε μια που τις μαλακίες που εξεστόμισε το Πασπαρτού έπρεπε να μιλά 3 ωρες μόνος του.
PAROLO POU DEN BLEPW THLEORASH MOU KINHSATE THN PERIERGEIA NA PARAKOLOU8HSW THN EKPOMPH APO TO INTERNET
ReplyDeleteELEOS PIA,FTANEI UPOKRISIA
8AUMASA THN UPOMONH TOU GIWRGH.
MOU ARESE EPISHS H PAREMBASH TOU MALENH
EKEI EPREPE NA HSOYN ESY POU TA LES WRAIA HTAN NA TOUS APOSTOMOSEIS OLOUS.EK
Next time j esi pano sto panel filenada. :)
ReplyDelete2 ores sizitisi, giati en afikan ton kaimeno to Yoryi na pi jina pu ithele? Na pi oti ta pramata kalliterefkun j pos mpori enas LGBT na antimetopisi tutin ullin tin omofovia?
I Elita sinexia epetassetun pu ton ena ston allo j en ksero an epiasa kati usiastiko pu tin oli ekpompi, sanna j ulli i prospathia enavagisen..
To mono prama pu eprovalan opos eproanaferthike pupano en oti iparxi pollin omofovia rizomeni mesa sto kathe kipreo.
Oso gia to patera pu emilise, en mas ipen an i 2 gii tu kserun ti simeni omofilofilia k ti tus edidakse. Apla eriksen ti mpala pano mas j ipen mas efkate pu to xosto na sas sinithisi to mati mas..
Γιατί δεν στέλνεις τούτα που έγραψες δαμαί στην εκπομπή της Ελίτας; Καλό είναι να ξέρουν πώς επηρεάζουν τον κόσμο οι εκπομπές τους. Αν μη τι άλλο ίσως την επόμενη φορά να είναι καλύτερα τα πράγματα από άποψη καλεσμένων. Παρεμπιπτόντως, εν εξανάκαμε τέθκοια εκπομπή η Ελίτα τζιαι πιο παλιά;
ReplyDeleteΠολυ καλα τα λετε! πιστευω πως ειναι και θεμα "μεθοδολογιας" της εκπομπης, αν υπηρχε σωστη και "δικαιολογημενη" (justified) μεθοδολογια, ισως να συζητιετουν το θεμα το οποιο στοχευαν να συζητησουν (δλδ ομοΦΟΒΙΑ και οχι ομοΦΥΛΟΦΥΛΙΑ!)...ας πουμε, τους θεουσους κ την εκκλησια γιατι τους ρωτουν παντα; πολλα καλη η παρομοιωση σας για τιν Κου-Κλουξ-Κλαν κ για τον ρατσισμο! Η Εκκλησια και οι αντιπροσωποι της, και τα θρησκευτικα βιβλια (μεταξυ αλλων) σπερνουν την ομοφοβια (και οχι, το γεγονος πως μπορει να βρεθει 1-2 παπαδες που να πιο δεκτικοι, εν το αλλαζει τουτο, οποτε εννεν θεμα για να το δειξουμε σε εκπομπη, τη γνωμη τους)...η γνωμη της εκκλησιας (που ειναι παγια εδω και αιωνες - ξερετε, εν αμαρτια, αγαπουμε ομως τον αμαρτωλο κ καταδικαζουμε το αμαρτημα κτλ κτλ κτλ ο ιδιος δισκος παιζει ξανα κ ξανα, οποτε θεουσους και παπαδες δεν ειχε αναγκη η εκπομπη) - μπορουσαν να υπαρχουν κοινωνικοι επιστημονες που να το σχολιαζουν αντικειμενικα κ οχι οπως η Δρ Δημοσθενους (ετσι ηταν το ονομα της;) που μονο αντικειμενικα δεν το εβλεπε και ηταν εκει περισσοτερο δρωντας ως ιδιωτης και οχι υπο την ιδιοτητα της ως επιστημονας (τα λεγομενα της δεν ηταν αντικειμενικα και η επιχειρηματολογια της δεν ειχε καμια σχεση με την επιστημονικη μεθοδο και επιχειρηματολογια - μιλωντας παντα για το συγκεκριμενο θεμα για το οποιο μιλουσε)...
ReplyDeleteΕπισης, ναι, η συζητηση γι ατο αν γεννιεσαι ή οχι "ετσι" εν εντελως αχρειαστη...τι σημασια εχει; δλδ αν γεννιεσαι πρεπει να σε σεβονται περισσοτερο παρα αν γινεσαι; δλδ αν γινεσαι σου αξιζουν οι συμπεριφορες μπουλιγκ, ή η ομοφοβικη βια;
Πιστευω πως η εκπομπη απετυχε να αγγιξει καν το θεμα που διαφημιζε πως θα αγγιξει και πιστευω πως αυτο οφειλεται στην ακαταλληλοητα του πανελ (ως συνθεση) και το που οδηγουσαν τη συζητηση...
Πολυ ωραιο ποστ Μαρμαιτ! - ι.
Pliris apotyxia, apetyxe na kanei address to thema tis (omophobia, oxi oi logoi tis omofylofilias, entelws ektos thematos!) kai aporw pou vriskei h Elita tous kalesmenous tis (kai thlefwnikoi kalesmenoi)....o papas pou to Pagkrati den moy fanike na exei k poly swas tas frenas kai me exorgise....akou na pei oti eimaiste h plirwmi twn amartiwn twn goniwn mas!! Emena oi goneis mou mia xara einai, ypodeigmata goniwn, kai na min xanatolmisei kanenas na tous valei sto stoma tous opws o un-balanced iereas tis ekpompis!
ReplyDeleteEprepe na exei epaggelmatismo, oxi na kalioume sto panel olo to papadario les kai einai eidhmones epi pantos epistitou - nai, nomizoun oi idioi pws prepei na exoun logo sta panta, alla guess what? ennen oute eidikoi, oute gnwstes, oute exoun thn eufyia na to kanoun! aisxos!
Klassika i Kupros shilia xronia pisw jai etsi opws mas sigkofkw etsi enna meinoume giati epeimenoume na dioume vima jai na psifizoume ttoppouzous. Alithkeia ti prepei na ginei gia na kseperasoume ta complex mas pas to thema tis omofulofilias? Jai dwstou oulloi oi omofovikoi na fkainnoun stis tileoraseis jai na laloun tis tsioftes tous, enna katantisoume opws tin Ameriki etsi opws pame me ta hate crimes mas jai ta megala noumera se autoktonies gay efivwn.
ReplyDelete"Homosexuality is found in over 450 species. Homophobia is found in only one. Which one seems unnatural now?"
Purplebutterfly
wraio post.
ReplyDelete"3. Μιλούμεν του νακκουρίν τζαι κάμνουμεν γκριμάτσες λύπησης τζαι κατανόησης, τζαι στρεφούμαστεν στο ππάνελ." - σάννα τζιαι θω΄ρ ωτην ομπρός μου! χαχαχα
Ειμαι τόσο περήφανη Τσάππα μου!
ReplyDeleteSpot on τα διπλοσέλινα!
Τσαππα.
Μαρμιτ εσκεφτουμουν να καμω τζιεγω ποστ για τουτην την γεριμη την εκπομπη αλλα εκάλυψες με πλήρως!
ReplyDeleteΑρεσαν μου πολλα τζαι τα κόμεντς των παιθκιων.
Η εκπομπη ηταν αποτυχία γιατι εν εστίασε καν στην ομοφοβία, για ούλλους τους λόγους που έγραψες πιο πάνω.
Το πασπαρτού εν είσιε θέση στην εκπομπή για ευνόητους λόγους! Ο Γιώργης ήταν όπως το διαφημιστικό αφού εν του εδιούσε το λόγο η παρουσιάστρια ακόμα τζαι για σημαντικά θέματα τζαι πόιντς που έπρεπε να απαντήσει! Αντιθέτως το πασπαρτού επαραμίλησε τζαι έπιανε τζαι ανακατώνετουν όπως τον ειδήμονα σε ένα θέμα που εν ήταν της ειδικότητας της τζαι εν είσιε λόγο ύπαρξης σε τζείνη την εκπομπή.
Την επόμενη φορά ας μεν πάει η Αξέπτ αν στο πάνελ εσιει θεολόγους τζαι ειδήμονες επι των θρησκειών. Το θέμα δεν είναι πως βλέπει η εκκλησία τους γκέυ γιατί ξέρουμε την γνώμη της τζαι εξανακουσαμεν τα αλλό σιήλιες φορές.
Το μόνο πράμα που εν ακούσαμε ήταν για την ομοφοβία τζαι τι κάμνει ο κάθε ομοφυλόφιλος αν πέσει θύμα είτε λεκτικής είτε σωματικής βίας!
Αντιθέτως εκαλύψαν μας πλήρως πόσο αμαρτωλούς μας θεωρούν, αν είμαστε μιάσματα της κοινωνίας τζαι αν έπρεπε να υπάρχουμε ή οι!
Εν εζητησαμε τη γνωμη κανενου επι τούτου.
Ενδιαφέρει μας να αντιμετωπιζούμαστε όπως τζαι οι ετεροφυλόφιλοι τζαι να απολαμβάνουμε ούλλων των δικαιωμάτων!
Θα επαναλαβω το quote της μπατερφλαι:
"Homosexuality is found in over 450 species. Homophobia is found in only one. Which one seems unnatural now?"